Оліївська громада
Житомирська область, Житомирський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Державні реєстратори забезпечують дотримання майнових прав громадян

Дата: 09.08.2019 08:49
Кількість переглядів: 2176

    Фото без описуУ рамках децентралізації важливо забезпечити дотримання інтересів простих громадян, у тому числі майнових.

У цьому питанні важливу роль відіграє робота державних реєстраторів, які здійснюють реєстрацію юридично значимих дій.

Відділ державної реєстрації було створено в березні минулого року й в Оліївській сільській раді. У відділі працює четверо спеціалістів, які забезпечують надання доступних, кваліфікованих послуг громадянам з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

    Начальник відділу – державний реєстратор Тетяна Гур’єва пояснює, що відділ надає послуги всім бажаючим громадянам у межах області, хоча є структурним підрозділом апарату Оліївської сільської ради та створений для обслуговування насамперед жителів цієї громади.

     Державна реєстрація прав – це офіційне визнання й підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно шляхом внесення відповідних відомостей у Державний реєстр прав.

    Зокрема, люди прагнуть зареєструвати право власності на земельні ділянки, житлові будинки, квартири. Сільськогосподарські підприємства, фермерські господарства, фізичні особи–підприємці реєструють право оренди земельних ділянок.

    Загалом, відділ державної реєстрації апарату Оліївської сільської ради надає такі послуги:

1. Взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

2. Державна реєстрація права власності на нерухоме майно.

3. Надання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

4. Надання інформації про осіб, які отримали відомості про зареєстровані права на нерухоме майно.

5. Внесення змін до записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку зі зміною відомостей про нерухоме майно.

6. Внесення змін до записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку з допущенням технічної помилки не з вини державного реєстратора речових прав на нерухоме майно.

7. Внесення змін до записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку з допущенням технічної помилки з вини державного реєстратора речових прав на нерухоме майно.

8. Внесення запису про скасування державної реєстрації прав.

9. Державна реєстрація іншого речового права на нерухоме майно.

10. Державна реєстрація обтяження прав на нерухоме майно.

11. Реєстрація місця проживання.

12. Реєстрація місця перебування.

13. Зняття з місця перебування.

14. Скасування реєстрації/ зняття реєстрації місця проживання особи.

15. Видача документів, які видаються органом реєстрації осіб за її вимогою та підтверджує реєстрацію місця проживання особи.

16. Видача довідок для отримання внутрішніх паспортів.

17. Видача довідок про прописку.

    Відділ працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 17:00 (у п’ятницю до 15:45), обідня перерва з 13:00 до 13:45.

    Громадяни, при бажанні, також можуть попередньо проконсультуватися по телефону щодо переліку необхідних документів, залежно від того, що саме будуть реєструвати. А тоді вже прийти до кабінету й буквально за 10 хвилин зі спеціалістом зробити необхідні дії. Завдяки тому, що у відділі працює двоє реєстраторів, черг немає, і прийом проводиться оперативно та злагоджено.

    Громадянам спершу розповідають, які документи потрібні, аби зробити ту чи іншу реєстраційну дію. Потім дають бланк квитанції для оплати адміністративного збору. Після оплати і підготовки необхідних документів людина повертається до відділу, де здійснюються реєстраційні дії.

    Державна реєстрація права власності проходить протягом п’яти робочих днів.

    Послуги надаються на платній основі, вартість яких встановлюється ст. 34 Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», і  станом на 2019 рік становить:

1. За державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 190 грн.

За державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:

1 прожитковий мінімум для працездатних осіб – у строк два робочі дні – 1920 грн.

 2 прожиткових мінімуми для працездатних осіб – у строк один робочий день – 3840 грн.

5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб – у строк 2 години – 9610 грн.

2. За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 100 грн.

За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), проведену у строки, менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:

0,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб  - у строк два робочі дні – 960 грн.

1 прожитковий мінімум для працездатних осіб – у строк один робочий день – 1920 грн.

2,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – у строк 2 години – 4800 грн.

3. За державну реєстрацію обтяжень речових прав, іпотеки справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 100 грн.

4. За внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у розмірі 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 80 грн.

5. За отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:

0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, витягу в паперовій формі – 50 грн.

0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, витягу в електронній формі – 20 грн.

0,04  прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації адвокатами, нотаріусами (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру прав – 80 грн.

6. Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень.

Від сплати адміністративного збору звільняються пільгові категорії громадян, зокрема постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи, особи з інвалідністю І та ІІ групи, інваліди Другої світової, учасники АТО, сім’ї загиблих воїнів. Також – органи державної влади, органи місцевого самоврядування.

    Відділ знаходиться в місті Житомирі за адресою: вул. Довженка, 47, каб. 2. Таке розташування зручне як для жителів різних сіл громади, так і для представників інших населених пунктів області.

    За період роботи відділу з кінця березня 2018 року по кінець грудня 2018 року проведено 3405 реєстрацій, у період з 1 січня 2019 року і станом на кінець липня 2019 року – 2131 реєстрація.

    Начальник відділу Тетяна Гур’єва розповідає, що кількість реєстрацій зростає. Якщо в травні минулого року їх було 308, то за відповідний період цьогоріч – 408. У червні 2018 року – 260 реєстрацій, у червні 2019-го – 297. До відділу систематично звертаються пільгові категорії громадян, що в сукупності складає порядку 10-15 % від загальної кількості звернень. Також з питань реєстрації державної та комунальної форми власності - 10-15 % від загальних звернень, внесення інформації про уже зареєстровані права до 2013 року. Уся ця реєстрація проводиться безкоштовно без справляння адміністративного збору.

    Раніше реєстрацією прав на нерухомість займалося БТІ, потім ці повноваження передали Реєстраційній службі Міністерства юстиції. Тетяна Гур’єва наголошує, що всі права, які виникли раніше, є дійсними і не потребують жодного підтвердження, внесення в реєстр. Старі свідоцтва, які підтверджують право власності на нерухомість, залишаються правомочними. І якщо хтось у когось вимагає, що потрібно внести в реєстр певні старі державні акти чи якісь свідоцтва чи будь-які договори, - такі дії є неправомірними. Тому громадянам варто бути пильними, аби в нових умовах не стати жертвою шахраїв.

    Державні реєстратори Оліївської сільської ради також проводять роз'яснювальну роботу серед населення щодо необхідності та особливостей державної реєстрації прав. Наголошують, що діють онлайн-сервіси, де також можна дізнатися детальну інформацію.

    У разі виникнення питань вам завжди люб’язно (навіть у вихідні) нададуть консультацію спеціалісти відділу державної реєстрації Оліївської сільської ради за телефонами: (097) 564-50-32; (097) 486-82-87.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Звідки Ви отримуєте інформацію про події в громаді?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь